Effects of supplemental fish oil on resting metabolic rate, body composition, and salivary cortisol

WNC2

Negoziante
5 Dicembre 2008
5.477
3.523
zoagli
www.wnc2.biz
Bici
TIME - VXRS
Effects of supplemental fish oil on resting metabolic rate, body composition, and salivary cortisol in healthy adults.

Abstract
Background
To determine the effects of supplemental fish oil (FO) on resting metabolic rate (RMR), body composition, and cortisol production in healthy adults.

Methods

A total of 44 men and women (34 ± 13y, mean+SD) participated in the study. All testing was performed first thing in the morning following an overnight fast. Baseline measurements of RMR were measured using indirect calorimetry using a facemask, and body composition was measured using air displacement plethysmography. Saliva was collected via passive drool and analyzed for cortisol concentration using ELISA. Following baseline testing, subjects were randomly assigned in a double blind manner to one of two groups: 4 g/d of Safflower Oil (SO); or 4 g/d of FO supplying 1,600 mg/d eicosapentaenoic acid (EPA) and 800 mg/d docosahexaenoic acid (DHA). All tests were repeated following 6 wk of treatment. Pre to post differences were analyzed using a treatment X time repeated measures ANOVA, and correlations were analyzed using Pearson's r.

Conclusion
6 wk of supplementation with FO significantly increased lean mass and decreased fat mass. These changes were significantly correlated with a reduction in salivary cortisol following FO treatment.

fonte: https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-7-31
 

gabr74

Cronoman
26 Ottobre 2014
721
39
Torino
Visita sito
Bici
Trek + Decathlon SuperSport
Interessante... il piccolo problema e' che l'olio di pesce e' pesante da digerire anche in piccole quantita'.
Io prendo una capsula (domani vedo il contenuto) ogni mattina... gia' solo 2 capsule tensono a "tornare un po' su".

Sent from my SM-A520F using Tapatalk
 
  • Mi piace
Reactions: WNC2

WNC2

Negoziante
5 Dicembre 2008
5.477
3.523
zoagli
www.wnc2.biz
Bici
TIME - VXRS
Interessante... il piccolo problema e' che l'olio di pesce e' pesante da digerire anche in piccole quantita'.
Io prendo una capsula (domani vedo il contenuto) ogni mattina... gia' solo 2 capsule tensono a "tornare un po' su".

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

cosa usi?

io ho dell'olio di salmone che è praticamente senza retrogusto.
http://www.wnc2.biz/wnc2-omega-3-100-salmon-oil-100perle-200perle-da-1000mg.html

ho anche un prodotto concentrato al 75% e anche questo non sa quasi di nulla
http://www.wnc2.biz/wnc2-omega-375-120-softgel.html

ti ricordo che gli omega3 è uno dei pochissimi prodotto per i quali il ministero ammette dei "claims" in etichetta, cioè affermazioni "provate", te le riporto:

EPA e DHA:
  • contribuiscono al mantenimento di livelli normali di trigliceridi nel sangue (per assunzioni di almeno 2000 mg al giorno)
  • contribuiscono al mantenimento della normale funzione cardiaca (per assunzioni di almeno 250 mg al giorno)
  • contribuiscono al mantenimento di una normale pressione sanguigna (per assunzioni di almeno 3000 mg al giorno)

DHA:
  • contribuisce al mantenimento della normale funzione cerebrale e della capacità visiva normale (per assunzioni di almeno 250 mg al giorno).