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Testo
<blockquote data-quote="SoftMachine" data-source="post: 6084431" data-attributes="member: 28265"><p><em>“When evaluating wheel performance, wheel aerodynamics are the most important, distantly followed by wheel mass. Wheel inertia effects in all cases are so small that they are arguably insignificant.”</em></p><p><em></em></p><p><em>The idea that rotating mass is important comes from the belief that wheel inertia matters, because it’s inertia that has to be overcome to accelerate a wheel. But Willett clearly demonstrates that wheel inertia doesn’t matter, so rotating weight is also relatively unimportant.</em></p><p><em></em></p><p><em>Why not? Well, you don't do much accelerating when you ride a bike, and even when you do the acceleration is relatively low, so the power expended accelerating a bike with ‘heavy’ wheels is only fractionally higher than that needed for light wheels. Overall weight matters when you’re climbing, but even that’s not as big a factor as people imagine and it’s a lot cheaper to save weight off your middle than the bike.</em></p><p><em></em></p><p><em>In fact you spend most of your time, and therefore effort, shoving the air out of the way, and that’s a far better basis for choosing wheels. The roughly tenfold difference in the effect of aerodynamics versus total mass means you’re far better off with a pair of good aero wheels than a pair of light ones.</em></p><p></p><p>In teoria, il vantaggio di peso è pressochè ininfluente dunque tra peso ed aerodinamica sarebbe da privilegiare la seconda.</p><p>Sarebbe perchè a livello di cicloamatore le differenze stanno a zero. Sono miti, esattamente come la palla delle differenze di scorrevolezza tra i mozzi.</p><p>In ogni caso, anche vaggiando <strong>costantemente </strong>intorno ai 45 kmh potresti avere un vantaggio aerodinamico leggerissimo ma naturalmente non percepibile a meno che tu abbia superpoteri a noi sconosciuti.</p><p>Ma credo siano velocità proibite per un normale cicloamatore.</p><p>Fermo restando che la componente che piu' influisce sulla prestazione è la posizione. Quanta gente vedi in giro sempre in posizione di presa bassa?</p><p></p><p>La verità è che cerchiamo miglioramenti impossibili attraverso componenti perchè molto piu' comodo che lavorare su se stessi (posizione, peso...)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SoftMachine, post: 6084431, member: 28265"] [I]“When evaluating wheel performance, wheel aerodynamics are the most important, distantly followed by wheel mass. Wheel inertia effects in all cases are so small that they are arguably insignificant.” The idea that rotating mass is important comes from the belief that wheel inertia matters, because it’s inertia that has to be overcome to accelerate a wheel. But Willett clearly demonstrates that wheel inertia doesn’t matter, so rotating weight is also relatively unimportant. Why not? Well, you don't do much accelerating when you ride a bike, and even when you do the acceleration is relatively low, so the power expended accelerating a bike with ‘heavy’ wheels is only fractionally higher than that needed for light wheels. Overall weight matters when you’re climbing, but even that’s not as big a factor as people imagine and it’s a lot cheaper to save weight off your middle than the bike. In fact you spend most of your time, and therefore effort, shoving the air out of the way, and that’s a far better basis for choosing wheels. The roughly tenfold difference in the effect of aerodynamics versus total mass means you’re far better off with a pair of good aero wheels than a pair of light ones.[/I] In teoria, il vantaggio di peso è pressochè ininfluente dunque tra peso ed aerodinamica sarebbe da privilegiare la seconda. Sarebbe perchè a livello di cicloamatore le differenze stanno a zero. Sono miti, esattamente come la palla delle differenze di scorrevolezza tra i mozzi. In ogni caso, anche vaggiando [B]costantemente [/B]intorno ai 45 kmh potresti avere un vantaggio aerodinamico leggerissimo ma naturalmente non percepibile a meno che tu abbia superpoteri a noi sconosciuti. Ma credo siano velocità proibite per un normale cicloamatore. Fermo restando che la componente che piu' influisce sulla prestazione è la posizione. Quanta gente vedi in giro sempre in posizione di presa bassa? La verità è che cerchiamo miglioramenti impossibili attraverso componenti perchè molto piu' comodo che lavorare su se stessi (posizione, peso...) [/QUOTE]
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