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<blockquote data-quote="SoftMachine" data-source="post: 6323556" data-attributes="member: 28265"><p>Niente eh? Naturalmente anche un ingegnere che si è preso la briga di studiare queste cose, cosa vuoi che ne sappia...</p><p><em></em></p><p><em>The idea that rotating mass is important comes from the belief that wheel inertia matters, because it’s inertia that has to be overcome to accelerate a wheel. But Willett clearly demonstrates that wheel inertia doesn’t matter, so rotating weight is also relatively unimportant.</em></p><p><em></em></p><p><em>Why not? Well, you don't do much accelerating when you ride a bike, and even when you do the acceleration is relatively low, so the power expended accelerating a bike with ‘heavy’ wheels is only fractionally higher than that needed for light wheels. Overall weight matters when you’re climbing, but even that’s not as big a factor as people imagine and it’s a lot cheaper to save weight off your middle than the bike.</em></p><p></p><p></p><p></p><p>Ma allora, siamo in grado di quantificare questo percettibilissimo vantaggio?</p><p>L'altro giorno parlavi di un 4% in discesa (sigh! ) additandomi come quello che fa il conto della serva: 2+2 fa 4, 4+5 fa 9. Piu' che conti della serva mi pare si chiami matematica.</p><p>Se vogliamo polemizzare e mantenere posizioni per forza, fai pure da solo...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SoftMachine, post: 6323556, member: 28265"] Niente eh? Naturalmente anche un ingegnere che si è preso la briga di studiare queste cose, cosa vuoi che ne sappia... [I] The idea that rotating mass is important comes from the belief that wheel inertia matters, because it’s inertia that has to be overcome to accelerate a wheel. But Willett clearly demonstrates that wheel inertia doesn’t matter, so rotating weight is also relatively unimportant. Why not? Well, you don't do much accelerating when you ride a bike, and even when you do the acceleration is relatively low, so the power expended accelerating a bike with ‘heavy’ wheels is only fractionally higher than that needed for light wheels. Overall weight matters when you’re climbing, but even that’s not as big a factor as people imagine and it’s a lot cheaper to save weight off your middle than the bike.[/I] Ma allora, siamo in grado di quantificare questo percettibilissimo vantaggio? L'altro giorno parlavi di un 4% in discesa (sigh! ) additandomi come quello che fa il conto della serva: 2+2 fa 4, 4+5 fa 9. Piu' che conti della serva mi pare si chiami matematica. Se vogliamo polemizzare e mantenere posizioni per forza, fai pure da solo... [/QUOTE]
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