Ci riprovo:
The study of aerodynamics is a science, but when it comes to cycling it can be a bit of a black art. Go to any bike shop and you will see options from aero frames, aero helmets, aero bars, aero whe…
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Welcome to part 2 of how cycling aerodynamics effects the real world. This article will look at body position, training and most importantly how these translate into real results for you. Introduct…
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With riders publishing their stats to Strava and
Garmin Connect, among other places, it’s becoming easier than ever to understand the gains available to cyclists. And more importantly to this…
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Required output to maintain 45 kph on a:
Standard road bike, hands on hoods = 465 Watts
Same bike, hands down on the drops = 406 watts
Same bike with aero bars = 369 Watts
Same bike, triathlon position (5.5 cm lower bar, saddle forwards)= 360 Watts
Same bike, as above, with 2 tri spoke wheels = 345 Watts
Cervelo TT bike with 2 tri spoke wheels = 328 Watts
Cervelo TT bike with tri spoke front & disk rear = 320 Watts
Cervelo TT bike, tri spoke front & disk rear + aero helmet = 317 Watts
Cervelo TT bike, same as above + skin suit = 307 Watts
Cervelo TT bike, same as above, with saddle pushed back 3cm = 293 Watts
From 465 to 293 watts!! That's obviously a reduction of 172 Watts just from aero stuff.
30 secondi di ricerca online.
Poi se uno è convinto che "
una bici vale l'altra" e che "
per fare i 40 servono 300W indipendentemente da mezzo/assetto" non ci posso fare niente, i numeri dicono altro, i test sul campo dicono altro.
Facile dire che tutte le bici vanno uguali, quando si guida una bici bella, provate una volta a uscire con un gruppo di ciclisti di livello (watt/kg simili, ripetibilità simile, FTP simile) pari al vostro a fare un giro lungo a ritmo gara con una bici equipaggiata molto peggio, e vediamo la differenza, è già tanto se non perdete le
ruote alla prima salita.
La gamba fa tanto, su questo non ci piove, ma a parità di allenamento, tra una bici generica economica ed una bella attrezzata in maniera ottimizzata per il percorso c'è un'abisso.